OPEL ASCONA A
1970-1975

Az Opel 1970 őszén Rüsselsheimben mutatta be teljesen új választékát (belső projekt kód: 1.450).
A Manta coupét szeptember 9-én, majd október 28-án az Asconát, amit 2 és 4 ajtós szedán és 2 ajtós kombi kivitelben készítettek. Az új modellt a Kadett és a Rekord közé pozícionálták. A kombi változat Voyage néven egy luxus családi autónak számított. Később Caravan néven egyszerűbb változata jelent meg.

Az Asconát, a sikeres középkategóriás Ford Taunus konkurrenciájának szánták. 1975-ig volt gyártásban, és 691.438 db-ot készítettek belőle.


Ascona caravan 3 ajtóval!

Az Asconát az Opel eredetileg az új Kadettnak szánta, de túl nagy méretű lett, ráadásul a Kadett eladásai jól mentek, ezért úgy döntöttek, hogy egy új, magasabb pozíciójú modellként indítják el. A Kadettnak volt már egy luxus változata, az Olympia, aminek így az Ascona lett a hivatalos útódja.

A motorválaszték benzines 1.2L-től 1.9L-ig terjedt, 60-90 Le között. Az 1.2l-es motor OHV hengerfejjel, az 1.6-1.9l-es CIH-val (cam in head) készült. Az üzemanyag ellátásról egytorkú karburátor gondoskodott.

Ezzel az egyszerű kialakítással az Ascona 1.9SR sikeres karriert futott be a motorsportban. Walter Röhrl megnyerte vele többek között az 1974-es Európai Rally Bajnokságot is. A Steinmetz tuning cég kifejlesztett egy különleges változatú Ascona SR-t, amibe 2db egytorkú Solex karburátort építettek, így 125Le-re (92kW) erősítették.

Az Ascona A-t kis számban exportálták az Egyesült Államokba, ahol Opel 1900 néven forgalmazták a Buick kereskedésekben a Kadettal, Mantával és a GT-vel együtt, mint Buick-Opel. 1976-ban lecserélték az Isuzu által gyártott kisebb Kadettra. Ezzel véget is ért a német Opelek amerikai árusítása.


Motorválaszték:

1.2S - 1196 cm3, 60 le (44kW)
1.6N - 1584 cm3, 60-68 le (44-50kW)
1.6S - 1584 cm3, 75-80 le (55-59kW)
1.9S - 1897 cm3, 88-90 le (65-66kW)