OPEL ASCONA B
1975-1981

A második generációs Asconát, 1975-ben mutatta be az Opel a Frakfurti Motor Show-n. Az Ascona B 2 és 4 ajtós szedán formájában volt kapható. 2 és 3 ajtós coupé formában a Manta palettán szerepelt.
Kombi változat nem volt.

1982-ig 1.200.000 (1.512.971) Ascona B készült világszerte.


Hátsókerék hajtás!

Az Ascona-B típusnál használták ki először a számítógépes tervezés adta lehetőségeket, s ezáltal nagyobb hangsúlyt fektethettek az apróbb részletek kidolgozására is.

A motor választék megegyezett elődje kínálatával kivéve, hogy az 1.9l-es motor 1978-ban 2.0l-es lett. A nagykompressziójú 98-as oktánszámú üzemanyagot igénylő S jelzésű motorokkal párhuzamosan elérhetőek lettek a 90-es oktánszámú modellek. A 2.0E modell Bosch L-Jetronic elektromos befecskendező rendszert kapott, és 1978-ban megjelent a 2.0l-es diesel motor.

Az Egyesült Királyságban a Vauxhall Cavalier jelvényt használták mind a saloon (luxus) mind a coupé modelleken. Ezek az autók mind Belgiumból származtak, és az első Vauxhall-ok voltak amiket külföldön készítettek. A márkajelzés eltért az Opeltől, a Wayne Cherry által tervezett "droop snoot" jelzést kapták.


ascona 400

Az Ascona 400-ról minden képpen szót kell ejtenünk, mivel ez annak a versenyautónak volt a nagyteljesítményű utcai változata, ami résztvett az 1982-es Rally Világbajnokságon, Walter Röhrl és Christian Geistdorfer vezetése alatt. Egy jó állapotú darabért a gyűjtők rengeteg pénzt hajlandóak adni, mivel ez az autó legendává nőtte ki magát az Asconák között.


1975 Augusztus:
Az Ascona B gyártásának kezdete

1976 Január:

Ragasztott szélvédő kérhető, felár nélkül

1977 Szeptember:

A Rekord E-ből származó 2.0l-es, hidrotőkés motor (20S, 100 le) leváltja az 19S motort. Új forgatható csomagtartó zár, mint különleges felszerelés.

1978 Január:

Bemutatkozik az új 2.0l-es motor a 20N, 90le-vel. Minden modell elektromos szélvédőmosót kap.

1979 Január:

Bemutatják az Ascona 400-at, 2.4l-es, 16 szelepes, 144 lóerős motorral. Ez volt a Rally változat.

1979 Február:

Az 1.2 OHV motort felváltja az 1.3OHC motor.

1980 Január:

Új 2.0E befecskendezős motor, 110 Le-vel.

1981 Január:

Változtatások történnek a 19N és 20N motorokon.


1981 Augusztus:

A gyártás befejezése.

Motorválaszték:

1.2N - 1196 cm3, 55 le (40kW)
1.2S - 1196 cm3, 60 le (44kW)
1.3N - 1297 cm3, 60 le (44kW)
1.3S - 1297 cm3, 75 le (55kW)
1.6N - 1584 cm3, 60 le (50kW)
1.6S - 1584 cm3, 75 le (55kW)
1.9N - 1897 cm3, 75 le (55kW)
1.9S - 1897 cm3, 90 le (66kW)
2.0N - 1979 cm3, 90 le (66kW)
2.0S - 1979 cm3, 100 le (74kW)
2.0E - 1979 cm3, 110 le (81kW)
2.1D - 2068 cm3, 58 le (43kW)