OPEL ASCONA C
1981-1988

C1 1981-1984
C2 1985-1986
C3 1987-1988

1981 augusztusában került forgalomba, a General Motors J-autó projekt keretein belül. Ez volt az Opel második elsőkerék-hajtású autója az 1979-ben bemutatott Kadett D után. Három helyen gyártották: Russelsheim- Németország, Antverpen-Belgium, és Luton-Egyesült Királyság, ahol Vauxhall Cavalier név alatt forgalmazták. 1982 után már nem volt megjelenésbeli különbség a Vauxhall és az Opel modellek között.

1981-ben elnyerte a Golden Lenkrad díjat, mint a Nyugat-Németországban legnagyobb számban eladott autó.

1986 Június 30-ig 1.349.812 db-ot, összesen 1.721.649 gyártottak belőle.


A képen az 1982-es modellpaletta.
Az Ascona C generációja már kiegészült az 5 ajtós, csapott hátú modellel, amit CC néven forgalmaztak bizonyos piacokon. Minden motor SOHC felépítésű lett.
Az alapmodell az 1.3L-es 1978-as Ascona B-ben bevezetett motort kapta 60Le-vel (44kW). Ezt követte az 1.6L-es 75 lóerővel (55kW). Az S változatok megnövelt kompresszióval több mint 20% többlet teljesítményt adtak le. A csúcsmodell a sportos GT , amely elektromos befecskendezésű rendszerével 130Le-ig (96kW) nyomta fel a teljesítményt. Diesel motort az Isuzu fejlesztésű 1.6L-es blokkból készítettek. 1986-tól extra felszerelésként a nagyobb benzinmotorok katalizátorral szereltek.

Végleg megszűnik az Ascona kombi (wagon) változata, csak az angliai Vauxhall alakítja a Holden Camira-kombi hátsó részét az új Cavalier modellhez. Kupé változat nem készül Európában, csak Brazíliában, a helyi tervezésű 3 ajtós Chevrolet Monza néven.

1981 Szeptember:
Bemutatják az Ascona B utódját, az Ascona C-t. Készül 2 és 4 ajtós szedán, 5 ajtós csapotthátú (CC) és később 5 ajtós kombi. Motorválaszték: 1.3N (60 le), 1.3S (75Le), 1.6N (75Le), 1.6S (90Le). Minden modell 4 sebességes kézi váltóval, vagy extra opcióként 3 sebességes automata váltóval, kivéve az 1.3N modellt. Az elnevezések: Standard, Luxus, Berlina, SR.

1982:
Bemutatkozik az Ascona Diesel, 1.6 (55Le) motorral, illetve az Ascona CD, magasabb felszereltséggel. Megjelenik az új 1.8E motor LE-Jetronic vezérléssel, 5 sebességes váltóval és 115Le-vel. Opcióként választható a szervókormány, elektromos ablakemelő, elektromos tükrök és fedélzeti számítógép. Az Opel Ascona a Nyugat-Németországban legnagyobb számban eladott autó.

1983:
Megváltozik a gyujtáskapcsoló és az ajtózár. Tökéletesítették a vízpumpát, szeleptömítést és a hűtő gumicsöveit. Két német cég bemutatja Ascona cabriole változatát. Opcióként megjelenik a központizár és a fűthető tükrök, valamint sport-rugózás az SR modellben és 1.8E motorokhoz. Az automatikus állítású hátsófék alapfelszerelés lett.

1984:
Minden modell ráncfelvarráson esik át, új CD stílusú hűtőrácsot kap, új felnik, új elsőülés rögzítés, megváltozott középkonzol, belülről állítható tükrök. Emellett extraként állítható magasságú kormányoszlop. Az 1.3S motor új indító-leállító rendszert kap. Továbbfejlesztett kuplung tompítás, és fényszóró szigetelések. A modell elnevezések is megváltoznak: Normal-LS, Luxus-GL, Berlina-GLS, SR-GT.

1985:
Az 1.8i motor 3 utas katalizátorral kapható. Egyutas katalizátor minden motorhoz. Módosított kuplung-betét és ajtó szigetelés.

1986:
Minden modell ráncfelvarráson esik át. Fehér első-indexbúrák, sötétített hátső lámpák, színre fújt hűtőrács, légbeömlő és első spoiler. A GT modellen első és hátső spoiler.

1987:
Új motorok jelennek meg: 1.6i és 2.0i, haromutas katalizátorral. Az 1.6-os Multec központi befecskendezéssel és 75 Le-vel, 2.0 Bosch Motronic befecskendezővel és 115 le-vel. Nem katalizátoros 2.0i 130 le-t biztosít.

1988 augusztus:
Befejeződik az Ascona gyártása, és felváltja a Vectra.